سه شنبه 5 ارديبهشت 1391

in out refresh print version

مدیرکل فناوری اطلاعات خبر داد:

راه اندازی نسخه سوم همراه بانک سپه

نیوزبانک-رییس اداره کل فناوری اطلاعات بانک سپه، جدیدترین و منحصر به فردترین خدمات ارایه شده از سوی بانک سپه در عرصه بانکداری الکترونیک و همراه بانک را تشریح کرد.

راه اندازی نسخه سوم همراه بانک سپه

رییس اداره کل فناوری اطلاعات بانک سپه، جدیدترین و منحصر به فردترین خدمات ارایه شده از سوی بانک سپه در عرصه بانکداری الکترونیک و همراه بانک را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیوزبانک،حسین ریاحی اظهارداشت: راه اندازی نسخه سوم همراه بانک سپه و خدمات وب سرویس های بانکی که بستر نرم افزاری است برای ورود بانک به دنیای کسب و کار الکترونیکی مبتنی بر B2B و B2C از جمله خدمات جدیدی است که بانک سپه در فضای مجازی و بانکداری الکترونیک ایجاد کرده است.

وی در تشریح مزایای این خدمات گفت: از مهم ترین ویژگی های نسخه سوم همراه بانک می توان به طراحی در سه رنگ مختلف، ارایه نسخه ویژه سیستم عامل آندروید و ارایه خدمات ویژه در بستر GPRS اشاره کرد.

ریاحی اضافه کرد: ارایه وب سرویس های بانکی در راستای دولت الکترونیک و تکمیل خدمات عمومی مبتنی بر خدمات الکترونیکی است.

وی اضافه کرد: این وب سرویس ها به شرکت ها و سازمان ها امکان دسترسی و مانیتورینگ و مدیریت نقدینگی تمامی حساب های متمرکز خود را از طریق اتوماسیون می دهد که تاکنون از سوی هیچ بانکی ارایه نشده است.

وی ادامه داد: نسخه 3 همراه بانک از اول بهمن ماه سال 1390 ارایه شده و وب سرویس های بانکی نیز از ابتدای پاییز 90 قابل دسترسی بوده است .

رییس اداره کل فناوری اطلاعات بانک سپه در مورد درگاه های قابل استفاده از این خدمات اظهارداشت: وب سرویس های بانکی قابل ارایه از دو بستر اینترنت و اینترانت است و همراه بانک نیز از طریق نصب نرم افزار بر روی تلفن های همراه قابل استفاده است.

وی افزود: در معماری نرم افزاری بانک، تمامی خدمات بانکی به صورت یک پارچه و متمرکز تولید و ارایه می شود و بنابراین نقش درگاه ها در این بین فقط  برای اجرای این خدمات و سرویس ها و ارایه آن ها به مشتریان متناسب با فیزیک آن درگاه است.

وی ادامه داد: بنابراین خدماتی که در موبایل بانک ارایه می شود خدماتی هستند که در بستر سرویس های متمرکز بانکی بوجود آمده، و بقیه درگاه ها نیز در صورتی که قابلیت ارایه را دارا باشند در اسرع وقت نسبت به ارایه سرویس اقدام خواهد شد.

وی در مورد نحوه استفاده از این خدمات گفت: در مورد استفاده از وب سرویس های بانکی مشتریان می توانند با امضا تفاهم نامه از سوی اداره کل روابط عمومی و بازاریابی از این خدمات بهره مند شوند. همچنین برای دریافت نسخه 3 همراه بانک به سایت http ://mobile.ebanksepah.ir مراجعه کنند.

ریاحی گفت: از طریق نسخه سوم همراه بانک سپه می توان تمامی خدمات به کارت های عضو شتاب مانند مانده گیری، پرداخت قبوض، خرید کارت شارژ و... را دریافت کرد.

وی افزود : ارایه خدمات انتقال وجه بین بانکی پایا، ارایه خدمات کارت اعتباری، ارایه خدمات چک جاری طلایی شامل وضعیت دسته چک، چک های وصولی، دریافت صورت حساب براساس پارامترهای انتخابی، خرید شارژ همراه اول و ایرانسل، امکان مشاهده شبا حساب های متمرکز و غیرمتمرکز، مشاهده واریز یارانه، مشاهده قیمت ارز، جستجوی دستگاه های عابر بانک سپه، امکان ارسال گزارش آنلاین به ایمیل مشتری و امکان انتقال تنظیمات برنامه از جمله خدمات قابل توجه دیگری است که می توان از طریق نسخه سوم همراه بانک سپه از آن بهره برد.

ریاحی با اشاره به امکان  نصب این نرم افزار روی تمامی گوشی ها، اظهارداشت: نرم افزار همراه بانک سپه بر روی تمامی گوشی هایی که جاوا (Java) را پشتیبانی می کند قابل نصب بوده و حدوداً 90 درصد گوشی های موجود در بازار را شامل می شود. همچنین نرم افزارهای همراه بانک محدودیت اپراتور تلفن همراه را ندارد.

نظرات

No results found.

ارسال نظر

<###dynamic-0###>

پربیننده ترین خبرها