چهارشنبه 20 ارديبهشت 1391

in out refresh print version

باهدف ترویج بانکداری الکترونیک صورت گرفت

سامانه سام هدیه بانک پارسیان به مشتریان

عملیات بانکی خود را الکترونیک انجام دهید جایزه بگیرید

نیوزبانک-مدیر روابط عمومی بانک پارسیان از ارائه سامانه امتیازی مشتریان (سام) در ششمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه به عنوان محصول جدید این بانک با هدف ترویج بانکداری الکترونیک خبر داد.

 سامانه سام هدیه بانک پارسیان به مشتریان

مدیر روابط عمومی بانک پارسیان از ارائه سامانه امتیازی مشتریان (سام) در ششمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه به عنوان محصول جدید این بانک با هدف ترویج بانکداری الکترونیک خبر داد.

خبرنگار پایگاه خبری نیوزبانک در ششمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه  به سراغ علی جهانی مدیر روابط عمومی بانک پارسیان رفت  تا از دستاوردهای بانک پارسیان، علت حضور در نمایشگاه و طرح جدید ارایه شده در نمایشگاه با خبر شود.

علی جهانی اظهار داشت:  گروه مالی پارسیان 3 سال پیاپی است حامی برگزاری نمایشگاه بانک، بورس و بیمه است و علتی که پشت این حضور خوابیده است آن انگیزه و دلیل، اهمیت خاصی است که بانک پارسیان به بازار سرمایه ، نظام بانکی و ارائه محصولات و خدمات جدید دارد .

وی افزود:  بانک پارسیان جزو اولین بانک های خصوصی کشوراست که با نگاه به تحقق اصل 44 حرکت خود را از سال 1380 آغار کرده است، واین نگاه به دنبال این است که بخش غیر دولتی بیش از بخش دولتی فعال بشود و کم کم رویکردها برود به سمت فعال شدن بخش خصوصی.

جهانی یادآور شد: بانک پارسیان ار ابتدای تاسیس اش با نگاه ترویج و توسعه بانکداری مدرن به معنای مشتری مدارانه حرکت خود را آغاز کرده است، و در این جهت اولین حرکت کوتاه کردن کانترهای بانک ها بود که ما در این زمینه اولین بانک بودیم که با این حرکت برای مشتری صندلی گداشتیم و او را فیس تو فیس با کاربر بانک مواجه کردیم تا مشتری خدمت اش را به راحتی از کاربربانک بگیرد و باز در جهت رفاه مشتریان اولین بانکی بودیم که سیستم نوبت دهی را در شعبات مستقر کردیم و تا قبل از آن مردم به صورت صف می ایستادند و خدمات شان را از بانک می گرفتند و این با احترام به مشتری منافات داشت و با استقرار این سیتسم، مشتریان بدون این که اجحافی در حقشان بشود نوبت خود را گرفته و تا زمان رسیدن نوبت راحت می نشینند و ما باز برای جلوگیری از اتلاف وقت مشتریان در بانک در مدت زمانی که منتظر رسیدن نوبت خود هستند با دیزاین و طراحی جدید شعب، ال سی دی و نمایشگر هایی نصب کردیم تا یکسری از اطلاعات به مشتری ارائه بشود از جمله: نرخ ارز و سکه، درصد سود سپرده گذاری ها، آشنایی با انواع ضمانت نامه ها ، خدمات و محصولات بانک و حتی پخش یکسری ار تصاویر زیبا از طبیعت تا در این لحظات روحیه شادی داشته باشند.

مدیر روابط عمومی بانک پارسیان تاکید کرد: خدمت منحصر به فرد دیگر این بانک صدور آنی کارت های بانکی بود که ما در همان لحظه افتتاح حساب برای مشتریان کارت صادر می کنیم تا از همان ابتدا بتوانند از تمام خدمات بانک استفاده کنند و تمام این نوآوری ها را در ابتدا ما به وجود اوردیم و بعد از آن بانک های دولتی و بقیه بانک ها از ما الگو گرفتند.

وی یاد آور شد: یک استثنای دیگری که ما در بانک پارسیان  اجرا کردیم نصب تلفن ارتباط مستقیم با مدیر عامل است که روش کار آن به این صورت است که:  وقتی مشتری این شماره را می گیرد بدون این که لازم باشد کاری انجام دهد این سیستم به او سلام می کندو از مشتری خواهش می کند که اگرانتقاد یا پیشنهادی دارد بیان کند وظرف 30الی 60 دقیقه بعد از تماس فورا با شخص تماس گرفته می شود و ازاو عذرخواهی می شود و جواب انتقاد و پیشنهاد مشتری به  او داده می شود، که این خدمت کمتر در ارگان ها و سازمان های دیگر دیده می شود.

جهانی گفت: یکی دیگر از افتخارات بانک پارسیان آماده ساری شعب با امکانات کامل است و شعبه ای افتتاح نمی شود مگر اینکه به تمام امکانات مجهز باشد و در بخش نرم افزاری که نیروی انسانی را شامل می شود  نیز همین طور است و تمام نیروی انسانی این بانک موسسه عالی بانکداری بانک مرکزی دوره اموزش بانکداری را دیده اند و بعد از افتتاح شعبه با تمام اطلاعات وآموزش های کامل در شعب مستقر می شوند.

وی افزود: بانک پارسیان در آی.ام.آی صد شرکت برتر که الگو گرفته از فورچون اروپا است و 100 شرکت برتر ایران در آن مورد مقایسه قرار می گیرند، 3 سال پیاپی مقام اول نظام بانکی را به دست آورده است و این دستاورد به اعتبار گزارش ها ی مالی و تراز مالی این بانک در سازمان مدیریت صنعتی است که به صورت علمی مورد بررسی قرار گرفته است و 2 سال پیاپی است که در ایتا که اعلام برترین بانک ها در حوزه الکترونیک است مقام برتر را به دست آورده و این افتخار به اعتبار نظر 50 متخصص آی تی و رای گیری از مردم است که این قدرت را در بانک پارسیان دیده اند که از نظر سرعت اینترنت بانک، موبایل بانک و اس ام اس این بانک از تمام بانک ها بهتر و قوی تر است.

جهانی عنوان کرد: بانک پارسیان در سال 90 محصول جدیدی را برای اولین بار در کشور ارائه داد که تلفن نیوشا نام داشت و به معنای تلفن شنیداری است که قدرت شنیدن صدای مشتریان را دارد، و دیگر احتیاجی به گرفتن شماره نیست،البته این سیستم هم با شماره کار می کند و هم با صدا، و این خدمت برای راحتی مشتریانی که دارای سن بالا بوده، نمی توانند یا نمی خواهند شماره گیری کنند در نظر گرفته شده است، فرد تماس گیرنده خود را با شماره حساب اش معرفی می کند، و کاری را که می خواهد انجام بدهد مثلا واریز به حسابی دیگر را گفتاری می گوید و دوباره گفتاری از مشتری پرسیده می شود که اطمینان دارد از این کار یا شماره واریزی صحیح است یا نه که با گفتن  بله یا خیر ادامه فعالیت انجام می شود، پیاده کردن این سیستم کار بسیار سختی بودوما سه سال تمام روی این طرح کار کردیم ودر پیاده سازی این طرح از مهندسان آی تی و کارشناسان دانشگاه صنعتی شریف استفاده کردیم.

مدیر روابط عمومی بانک پارسیان خبر داد: محصول و طرح جدیدی که ما امسال در دست اجرا داریم و در ششمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه ارائه کردیم طرح سام (سامانه امتیازی مشتریان ) است که در این سامانه ما به خود مشتری این اجازه را دادیم که وارد اینترنت بانک ما بشود و وقتی سامانه رو باز کرد هر مشتری پیج مختص به خودش رو دارد که در آن پیج تعداد عملیات بانکی الکترونیک فرد ثبت شده است و بر اساس آن به مشتری امتیاز داده می شود و هر میزان عملیات بانکی الکترونیک فرد بیشتر باشد مشتری امتیاز بیشتری به دست می آورد و به ازای امتیازات فرد به او به صورت نقدی پاداش داده می شود و این پاداش ها مستقیما به حساب مشتری واریز می شود و مشتری این فرآیند را از طریق این سامانه می تواند مستقیما مشاهده و مدیریت کند.

وی اظهار داشت: در سال 90 و 91 حرکت به سوی یکسان شدن نرخ های سود است و عاملی که سبب ترغیب افراد در سپرده گذاری در بانک ها می شود ارائه آپشن های برتر، خدمات و سرویس های حاشیه ای است .

جهانی در آخر شرکت های وابسته به گروه مالی پارسیان که در ششمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه شرکت کرده اند را نام برد: شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، شرکت بیمه پارسیان، شرکت تامین اندیش پارس( وصول مطالبات و مشاوره دادن به بدهکاران برای باز پرداخت بدهی خود)، شرکت بیمه امین پارسان، شرکت کارگزاری پارسیان، شرکت صندوق لوتوس پارسیان، اداره سهام پارسیان واظهار داشت: بانک پارسیان برای رفاه حال مشتریان دراین نمایشگاه شعبه ای تاسیس کرده که تمام خدمات بانکی در آن انجام می شود.

<###dynamic-0###>

پربیننده ترین خبرها